duminică, mai 4, 2025
No menu items!
AcasăActualitateAutostrăzi România: UMB, Ozaltin și Dimex 2000 au avut cele mai mari...

Autostrăzi România: UMB, Ozaltin și Dimex 2000 au avut cele mai mari progrese în septembrie

Liderul incontestabil al clasamentului apare cu progrese chiar de 35 puncte procentuale la lotul 1 Buzău – Vadu Pașii, ce include podul peste râul Buzău.

UMB, cel mai mare constructor român de drumuri, domină în septembrie topul de profil, cu progresele de pe Autostrada Moldovei A7. Turcii de la Ozaltin și bistrițenii de la Dimex 2000 ocupă următoarele locuri, cu progresele înregistrate la drumuri expres.

UMB ocupă în septembrie primul loc în topul constructorilor de autostrăzi, după ce au fost actualizate datele privind stadiul lucrărilor pe cele patru loturi ale A7 Buzău – Focșani.

Liderul incontestabil al clasamentului apare cu progrese chiar de 35 puncte procentuale la lotul 1 Buzău – Vadu Pașii, ce include podul peste râul Buzău.

Deși UMB se ambiționează să finalizeze și această mega-structură în 2024, podul va fi dat în trafic abia după ce se va putea face descărcarea pe lotul vecin, Pietroasele – Buzău, construit de turcii de la Nurol.

Avans de 33 puncte procentuale se arată și pe lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, programat pentru inaugurare în noiembrie 2024. Stadiul fizic al lucrărilor pe acest lot a ajuns în septembrie la 90%.

Tot în cazul UMB se observă un progres de aproape 20 puncte procentuale pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord, unde gradul de execuție ajunsese în septembrie la 85%. Cunoscut sub numele „Cocoașa de la Focșani”, lotul 4 este dat în trafic săptămâna aceasta.

UMB continuă cu un avans de peste 16 puncte procentuale și pe lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni, realizat 70% și programat de asemenea pentru deschidere în 2024.

Amintim că UMB a primit extensii de timp până în 2025 pentru toate cele patru loturi ale A7 Buzău – Focșani. Prin urmare, inaugurarea lor în 2024 se va face înainte de noile termene din contracte.

Topul constructorilor de autostrăzi pe luna septembrie continuă cu asocierea condusă de turcii de la Ozaltin, care a avut un progres de peste 11 puncte procentuale pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), ce urmează de asemenea să fie dat în trafic în 2024.

Și asocierea condusă de bistrițenii de la Dimex 2000 a înregistrat un avans semnificativ în septembrie, de 9 puncte procentuale, la Drumul Expres Turda – Tureni (DEx4), realizat în proporție de 62%.

UMB revine cu un progres de 6 puncte procentuale pe lotul 1 Focșani – Domnești Târg al A7 Focșani – Bacău. Stadiul fizic al lucrărilor ajunsese aici la 32% în septembrie.

Pe următoarea poziție se situează WeBuild, cu un avans de 5,77 de puncte procentuale la secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș.

Lucrările pe acest tronson al A1 Sibiu – Pitești erau executate în proporție de peste 85% în septembrie. Amtintim că și din această secțiune urmează să fie dați în trafic peste 16 kilometri în 2024, conform estimărilor oficialilor de la Transporturi.

În top urmează asocierea româno – bulgară Coni – Trace, care a ajuns la un stadiu fizic de 97% pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău. În aceste condiții, este greu de înțeles de ce nu ar putea fi dat în trafic acest lot în 2024.

Mai departe, constructorul China Civil Engineering Construction Company (CCECC) a raportat un progres de 4,7 puncte procentuale pe lotul 3 Nord din Autostrada Bucureștiului A0, realizat în proporție de aproape 20% în septembrie.

Și în acest caz, autoritățile au identificat o soluție de deschidere parțială a traficului pentru punerea în valoare a kilometrilor din lotul 2 Nord, finalizați încă de anul trecut de UMB.

Topul continuă cu UMB, cu un avans de 4,5 puncte procentuale la tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), din care urmează să fie deocamdată dați în trafic circa 20 de kilometri.

Continuarea o puteți citi AICI.

ARTICOLE ASEMANATOARE
- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente